luni, 7 iunie 2010

District 9



Din: 2009
Cu: Sharlto Copley
Regizor: Neill Blomkamp si Peter Jackson
Gen: S.F.

“When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet…”

Din ianuarie am filmul si numai nu aveam curaj sa ma uit... zic "un alt film cu extraterestri, oare nu s-au facut destule pana acu?!" In fine, cand am terminat "stocul" am zis ca trebuie sa-l vad o data si o data.

Criticii il numesc fenomelul anului 2009 desi nu a primi niciun Oscar din partea lor (nu a mai incaput de The Hurt Locker - porcarie de film). Eu voi fi mai rezervata si il voi numi cel mai original film cu extraterestri.

Acum 20 ani se presupune ca o nava extraterestra a "esuat" deasupra Johannesburg-ului (Africa de Sud). Initial oamenii (natie miloasa si primitoare) i-au primit intr-o tabara de refugiati localizata sub nava. In foarte scurt timp tabara se tranforma in District 9 - lagar de concentrare. In prezent, din cauza costurilor uriase si a problemelor cauzate de extraterestrii "refugiati" MNU (org guvernamentala responsabila cu acest subiect) decide sa-i deporteze intr-o noua locatie. In timp unei razii Wikus (responsabil cu acesta operatiune) este infestat cu un lichid care declanseaza un proces lent de tranformare in extraterstru.

In prima parte din film cota de informatii pe minut depaseste limita admisa. Regizat intr-un stil de documentar mai multe "personaje" ne bombardeaza cu informatii stufoase si dispersate despre subiect. La toate acestea se adauga accentul sud african (filmul necesita subtitrare oricata engleza ai sti) si dialogul intre extraterestri intr-o limba neinteligibila si nesubtitrata. In partea a doua intervine elementul de originalitate. Cu toate ca extraterestrii sunt "desenati" ca niste creaturi extrem de dezgustatoare, oamenii iti provoaca mai multa sila prin excesul de violenta, minciuna si manipulare.E primul film de acest gen in care mi-e mila de extraterestri...

Grafica si efectele speciale sunt foarte bune, la fel ca regia, scenariul si actorii. Merita vazut!

Un comentariu:

  1. " E primul film de acest gen in care mi-e mila de extraterestri... "
    Si eu m-am gandit la fel initial. Dar apoi mi-am dat seama ca tehnologia lor (extraterestra) e de mii de ori mai avansata decat a noastra si ca, in cel de-al doilea film, daca va fi vreo unu', ne vor bombarda bine de tot ca o rasplata pentru felul cum le-am tratat semenii. Moment in care te vei intreba ce sens mai au cuvintele 'mila', 'evolutie', 'ochi pentru ochi si dinte pentru dinte'.

    RăspundețiȘtergere